خبرنگاران قطع برق برای مدیریت مصرف انرژی با اطلاع رسانی قبلی باشد

به گزارش تعطیلات رو، زنجان - خبرنگاران - استاندار زنجان گفت: در مدیریت مصرف انرژی باید به گونه ای عمل گردد تا ذهنیت منفی در شهروندان ایجاد نگردد از این رو قطعی های احتمالی برق با اطلاع رسانی قبلی باشد.

خبرنگاران قطع برق برای مدیریت مصرف انرژی با اطلاع رسانی قبلی باشد

فتح الله حقیقی روز شنبه در جلسه راهکارهای مدیریت مصرف انرژی استان به ضرورت توجه به مدیریت مصرف انرژی در شرایط کنونی اشاره نمود و اضافه نمود: اگر مصرف انرژی مدیریت نگردد هم خسران برای کشور است و هم مشکل برای استان ایجاد می گردد.

وی به لزوم رعایت قانون و نظم در مدیریت مصرف انرژی تاکید نمود و ادامه داد: ما برای مدیریت انرژی چند کار را باید در دستور کار داشته باشیم که آگاه کردن ذینفعان یکی از مهمترین آنها است.

حقیقی با بیان اینکه قطع برق بدون اطلاع قبلی، واحدهای تولیدی را با مشکلاتی روبرو می نماید، گفت: بعضی از واحدها در صورت قطع برق، چندین روز طول می کشد تا دوباره به چرخه بازگردند، در مورد این نوع واحدها باید حتی الامکان کاری کنیم که صرفه جویی نمایند و از طرفی برقشان هم قطع نگردد.

استاندار زنجان به لزوم دسته بندی واحدهای تولیدی جهت قطع برق احتمالی اشاره نمود و گفت: همزمان با مدیریت مصرف انرژی در واحدها، دستگاههای اداری و اجرایی نیز باید ضوابط و قانون را در این خصوص رعایت نمایند و در واقع اولویت در این زمینه با دستگاههای اداری است.

وی با بیان اینکه دولت در حوزه برق و گاز تسهیلات خوبی را ارائه می دهد، اضافه نمود: بهای برق و گاز کسانی که کم مصرف هستند، مورد بخگرددگی قرار می گیرد.

استاندرازنجان با بیان اینکه این استان از مناطق سردسیر کشور است، اضافه نمود: با وجود این شرایط درصدی که در مدیریت مصرف انرژی برای این استان در نظر گرفته شده است، قابل تحقق است.

به گزارش خبرنگاران براساس اعلام شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، مصرف انرژی برق در این استان در زمان حاضر با رشد 5.44 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به بیش از سه میلیارد کیلو وات ساعت رسیده است.

همچنین سهمیه ابلاغی مدیریت بار (صرفه جویی) زمستان شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، 29 مگاوات و 233 مگاوات ساعت مشخص شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1562

به "خبرنگاران قطع برق برای مدیریت مصرف انرژی با اطلاع رسانی قبلی باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قطع برق برای مدیریت مصرف انرژی با اطلاع رسانی قبلی باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید