خبرنگاران 24 درصد دانش آموزان کرمان دچار اضافه وزن هستند

به گزارش تعطیلات رو، کرمان - خبرنگاران - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بیش از 24 درصد دانش آموزان این استان دچار اضافه وزن یا چاقی هستند.

خبرنگاران 24 درصد دانش آموزان کرمان دچار اضافه وزن هستند

به گزارش خبرنگاران، ماشاالله میرزاحسینی روز پنجشنبه در نشست شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان ضرورت حساسیت والدین در زمینه تناسب قامت و وزن دانش آموزان و پیشگیری از چاقی اضافه نمود: 24.17 درصد دانش آموزان استان کرمان دچار اضافه وزن یا چاقی و 8.65 درصد آن ها لاغر یا خیلی لاغر هستند.

وی با بیان این که BMI (شاخص توده بدنی) دانش آموزان در سامانه سناد قابل رویت است، گفت: به دانش آموزان دارای اضافه وزن یا چاق، همین طور دانش آموزان لاغر یا خیلی لاغر باید اطلاع رسانی شود و اقدامات لازم برای اصلاح وزن آن ها صورت گیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان از تمدید طرح دادرس تا چهار سال آینده خبر داد و گفت: سهمیه این طرح اعلام شده و مدارس مجری باید با 15 دانش آموز به اضافه مدیر و مسئول طرح در مدرسه، همچنین نماینده هلال احمر گروهی تشکیل دهند تا اقدامات لازم پیگیری شود.

654 هزار و 695 دانش آموز با کمک 41 هزار و 360 فرهنگی در هفت هزار و 861 مدرسه استان کرمان از طریق فضای مجازی مشغول به تحصیل هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1499

به "خبرنگاران 24 درصد دانش آموزان کرمان دچار اضافه وزن هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 24 درصد دانش آموزان کرمان دچار اضافه وزن هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید