خشم ملکه الیزابت به روزنامه ها کشیده شد

به گزارش تعطیلات رو، رسانه های امروز در دنیا، درباره انتقاد ملکه انگلیس از رهبران دنیا به خاطر بی توجهی شان نسبت به بحران اقلیمی نوشته اند. شرایط سیاسی آمریکا و بعلاوه شرایط سیاسی آلمان پس از مرکل دیگر موضوعات مهمی است که در روزنامه ها تیتر یک شده اند.

خشم ملکه الیزابت به روزنامه ها کشیده شد

به گزارش خبرنگاران، آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ که هر روز به مرور مهترین عناوین روزنامه های دنیا می پردازد، شنبه ـ 24 مهر ماه ـ مطالب زیر را از میان اخبار روزنامه ها برگزیده است:

خشم ملکه انگلیس

گاردین روزنامه انگلیسی نوشت: ملکه انگلیس رهبران کشورهای دنیا را مورد انتقاد قرار داده که درباره بحران اقلیمی هیچ حرکتی نکرده اند، با این باور که مورد خشم کسانی قرار خواهد گرفت، که فقط حرف می زنند و نه دست به عمل! او در مجلس ولز در کاردیف سخن می گفت. اشاره او به همایش کاپ 26 در گلاسکو است که در سرانجام همین ماه خواهد بود، که خود نیز در آن شرکت خواهد نمود.

گپ و گفت ملکه انگلیس با دوشس کرون وال و الین جونز از سوی مجلس بود که به طعنه می گفت، نیازی نیست که به فضا برویم ما باید زمین را نجات بدهیم. شاهزاده ویلیام نیز موقعیت را مناسب دیده و به ایلان ماسک و جف بزوس پیشگامان توریسم فضایی تاخت؛ با این مضمون که به جای آن که به فضا توجه کنید به زمین فکر کنید.

گردش به راست آمریکایی ها

ال موندو در اسپانیا نوشت: پیش از ترامپ آمریکایی های محافظه کار اندکی ارتباط آشکار با تندگرایان راست در دنیا داشتند. امروز اما این ارتباط، یک جریان مستمر شده است. آش چنان شور بود، که تد کروز سناتور تگزاس، برای همایش سیاسی راست گرایان در اسپانیا، پیغام فرستاد. پیغامی که می گفت ما با همان چالش هایی رو در رو هستیم که دنیا نیز اکنون در برابر حیرت دنیایان با آن روبرو است؛ جمهوری خواستار آمریکا دارند به تندگرایان راست در اروپا نزدیک می شوند. نگذارید چنین گردد.

یک عملگرا در آلمان

دی ولت، روزنامه آلمانی نوشت: همسایگان بزرگ آلمان، چشم انتظار شکل گیری دولت تازه آن کشور اند؛ انتظاری همراه با امید و ترس. در این میان یک چهره تندرو به کرسی وزیر دارایی نزدیک می گردد و ترس از کشاندن اروپا به صندلی بحران زایی پیشین منطقه وجود دارد. کریستین لیندنر از حزب دموکراتیک آزاد، حزبی که همراه با حزب سوسیال دموکرات و سبزهای آلمان، دارد آرام آرام، دولت ائتلافی آینده آلمان را تشکیل می دهد. با چنین ترکیبی اولاف شولش چهره محبوب در پاریس و رم، صدر اعظم جایگزین آنگلا مرکل در آلمان خواهد شد؛ یک عملگرا و نه یک نظریه پرداز؛ چهره ای که در دوران همه گیری کرونا، صندلی ویژه پیدا کرد.

در حاشیه خبرخوانی امروز کوچویی آمده است:

یک لبخند بس است!

لوموند روزنامه فرانسه نوشت: گاه یک لبخند، برای شاد کردن آدمی کافی است. پژوهش در ارتباط میان حالت های چهره با احساسات آدمی، نشان می دهد که حالت های چهره، بر احساس آدمی اثر گذارند. پس از یک روز پر اضطراب باید آدمی پی ببرد که چند بار ابرو درهم گره زده است یا چند بار لب ها را برای تبسم گگردده است. این حالت های چهره که به درستی، احساسات درونی انسان را نشان می دهند، آیا خودشان هم می توانند، به عکس، بر احساسات آدمی اثر بگذارند؟ یعنی چهره متبسم، احساسات درونی آدمی را شاد کند؟ از قرن نوزدهم این پرسش مطرح بوده است. آیا چهره آدمی می تواند گویا و تصویرگر شرایط روانی ـ روحی او باشد؟ پژوهش تازه می گوید عضلاتی که سبب ساز یک لبخند باشند، نشان می دهند که آدمی شاد است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1925

به "خشم ملکه الیزابت به روزنامه ها کشیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشم ملکه الیزابت به روزنامه ها کشیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید