رئیس پژوهشگاه هوا فضا: باید تا 4 سال آینده انسان به مدار زمین بفرستیم

به گزارش تعطیلات رو، رئیس پژوهشکده هوا و فضا گفت: باید تا 4 سال آینده انسان را به مدار زمین برسانیم و در حال حاضر هم در حال آماده کردن ماهواره 150 کیلویی در مدار زمین هستیم.

رئیس پژوهشگاه هوا فضا: باید تا 4 سال آینده انسان به مدار زمین بفرستیم

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، فتح ا… امی رییس پژوهشگاه هوا فضا در دیدار وزیر علوم تحقیقات و فناوری ایران با وزیر علوم و فناوری ونزوئلا از آماده سازی ماهواره 150 کیلویی برای پرتاب در مدار زمین خبر داد.

وی گفت: در دوران قبل از انقلاب هیچ فعالیتی در حوزه هوافضا انجام نمی شد و روند توسعه و پیشرفت های علمی در این حوزه از بعد از انقلاب آغاز شد و به جایی رسید که اکنون ایران پیروز به پرتاب ده ها ماهواره شده است.

آمادگی ایران برای پذیرش دانشجو از ونزوئلا

امی با بیان اینکه فناوری هوا فضا جزء فناوری های نوین محسوب می شود، گفت: حدود 10 سال پیش اولین ماهواره ایران با نام امید و بعد از آن نیز ماهواره های نوید، رصد و اف 5 پرتاب شد و در حال حاضر نیز در حال آماده کردن ماهواره 150 کیلویی در مدار زمین هستیم.

رئیس پژوهشکده هوا و فضا با تأکید بر اینکه باید تا 4 سال آینده انسان را به مدار زمین برسانیم، مطرح نمود: در حال حاضر 16 دانشگاه در ایران دارای رشته هوا فضا در 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هستند و آمادگی پذیرش دانشجو از کشور ونزوئلا را نیز داریم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 622

به "رئیس پژوهشگاه هوا فضا: باید تا 4 سال آینده انسان به مدار زمین بفرستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس پژوهشگاه هوا فضا: باید تا 4 سال آینده انسان به مدار زمین بفرستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید