سهمیه های پذیرش در دانشگاه ها اصلاح می گردد ، کاهش استقبال از کنکور دکتری 99

به گزارش تعطیلات رو، برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

سهمیه های پذیرش در دانشگاه ها اصلاح می گردد ، کاهش استقبال از کنکور دکتری 99

از وبلاگ وردپرس دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، حوزه آموزش و پژوهش در هفته ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

لایحه ساماندهی سهمیه های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی ارائه شد

لایحه ساماندهی سهمیه های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی و اصلاح قوانین مرتبط زیر عنوان لایحه توزیع ناعادلانه فرصت ها و امکانات تحصیلی در آموزش عالی از سوی وزیران علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دولت ارائه شد. این لایحه در سه صفحه مشتمل بر یک مقدمه و 10 ماده تهیه و تدوین شده و با امضای منصورغلامی و سعید نمکی به دبیرخانه هیئت دولت ارسال شده است.

کاهش 21 هزار نفری داوطلبان کنکور دکتری 99 نسبت به دوره قبل

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: بر اساس آمار نهایی 175 هزار و 100 داوطلب نسبت به ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) نیمه متمرکز سال 99 اقدام نموده اند که این تعداد نسبت به آمار 196 هزار و 646 نفر داوطلب آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) نیمه متمرکز سال 98 تعداد 21 هزار و 546 نفر کاهش یافته است.

دفترچه سوالات آزمون کارآموزی وکالت سال 98 منتشر شد

دفترچه سوالات آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت (کانون های وکلا دادگستری ایران) سال 1398 از هم اکنون بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفته است و کلیه شرکت نمایندگان این آزمون در صورت علاقمندی می توانند نسبت به دریافت دفترچه سوالات و مشاهده آن اقدام نمایند.

بیش از 76 هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد سال 99 ثبت نام کردند

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش گفت: ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال99 و بیست و پنجمین المپیاد علمی دانشجویی کشور از روز شنبه 16 آذر ماه به وسیله سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شروع شده است و تا روز چهارشنبه 20 آذر 98 تعداد 76 هزار و 421 نفر در آزمون ثبت نام نموده اند.

کارت آزمون فراگیر ارشد پیغام نور منتشر شد

آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیغام نور سال 1398 روز آدینه 22 آذر 98 با حضور 65 هزار و 770 داوطلب برگزار می گردد. از این تعداد 34 هزار و 666 داوطلب زن و 31 هزار و 104 داوطلب مرد هستند. کارت شرکت در آزمون کلیه داوطلبان از هم اکنون برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفته شد.

رشته های جدید مرحله تکمیل ظرفیت پذیرش بدون کنکور اعلام شد

رشته های جدید برای مرحله تمدید پذیرش در رشته های تحصیلی صرفا با سوابق تحصیلی دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیغام نور، غیرانتفاعی، مجازی و پردیس خودگردان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در آزمون سراسری سال 1398 اعلام شد.

علاقمندان می توانند براساس جداول حاوی اطلاعات رشته محل ها و اطلاعیه های 19 آذر و 27 آبان 98 و شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای منتشره در سایت سازمان سنجش، ضمن تعیین کردن رشته و موسسه آموزش عالی مورد علاقه خود، با همراه داشتن مدارک و موارد اعلام شده حداکثر تا تاریخ 30 دی ماه 98 به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی محل پذیرش رشته مورد تقاضا مراجعه نمایند.

جزئیات دوازدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی منتشر شد

جزئیات دوازدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی اعلام شده است و دانشجویان علوم پزشکی می توانند بر اساس زمان بندی اعلام شده در این دوره ثبت نام و شرکت نمایند. اسامی دانشجویان از سوی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی در اول اسفندماه 98 به دبیرخانه المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی اعلام می گردد.

نتایج آزمون EPT آذرماه دانشگاه آزاد اعلام شد

نتایج آزمون EPT آذر ماه 98 دانشگاه آزاد اعلام شد و تمام داوطلبان می توانند با مراجعه به سامانه مرکز سنجش و پذیرش به نشانی https://English.iau.ac.ir/ept از نتیجه این آزمون آگاهی یابند.

دانشگاه علوم پزشکی تهران از مقطع کارشناسی دانشجو می پذیرد

ثبت نام در سیزدهمین دوره پذیرش دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران از مقطع کارشناسی سال تحصیلی 1400- 1399 از روز یکشنبه اول دی 98 شروع می گردد و تا سرانجام وقت روز سه شنبه اول بهمن ماه 98 ادامه دارد. داوطلبان می توانند با ورود به سایت education.tums.ac.ir نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

تکمیل ظرفیت کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد تا 30 دی ادامه دارد

ثبت نام تکمیل ظرفیت پذیرش براساس سوابق تحصیلی مقطع کارشناسی ناپیوسته که از 30 آبان شروع شده بود، تا روز 30 دی ماه ادامه دارد. متقاضیان پذیرش در این مقطع می توانند با مراجعه به سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.net نسبت به دریافت دفترچه حاوی رشته / محل ها اقدام و مطابق تقویم زمانی اعلام شده جهت تکمیل فرآیند ثبت نام، به واحد های دانشگاهی مورد نظر خود مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 715

به "سهمیه های پذیرش در دانشگاه ها اصلاح می گردد ، کاهش استقبال از کنکور دکتری 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهمیه های پذیرش در دانشگاه ها اصلاح می گردد ، کاهش استقبال از کنکور دکتری 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید