سیب اپ با انتشار بیانیه ای نشت اطلاعات کاربرانش را تایید کرد

به گزارش تعطیلات رو، روز گذشته در گزارشی به افشای اطلاعات 42 میلیون کاربر ایرانی تلگرام و فروش آن به مبلغ 500 دلار در بازار سیاه اشاره کردیم؛ حال همان فروشنده مدعی است که اطلاعات 5 میلیون کاربر سیب اپ را هم می فروشد.

سیب اپ با انتشار بیانیه ای نشت اطلاعات کاربرانش را تایید کرد

اپلیکیشن سیب اپ یک فروشگاه نرم افزاری ایرانی است که در دوران تحریم امکان دانلود اپلیکیشن های آیفون و آیپد را برای کاربران داخل ایران فراهم می کند و البته کاربران باید برای استفاده از این اپلیکیشن حق اشتراک بپردازند. بر اساس گزارش های دریافتی، اطلاعات 5 میلیون کاربر این فروشگاه شامل نام، شماره تلفن و نشانی ایمیل آن ها برای فروش در اختیار سارقین اینترنتی قرار گرفته است.

سیب اپ با انتشار بیانیه ای، پس از پذیرش این اتفاق، علت بروز این مشکل را پیکربندی فایروال ذکر کرده و اعلام کرده است که اقدامات لازم را برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقی انجام می دهد. در ادامه متن کامل بیانیه سیب اپ را درباره این موضوع مشاهده خواهید کرد:

این ماجرا با توییت یکی از کاربران ایرانی توییتر علنی شد که گفت هکری که اطلاعات کاربران ایرانی تلگرام را می فروشد، اکنون مدعی شده که به اطلاعات 5 میلیون از کاربران سیب اپ (از تاریخ 4 فروردین) دسترسی دارد. البته سیب اپ در بیانیه خود به این موضوع اشاره کرده است که اطلاعات فاش شده تنها به تعدای ایمیل و شماره تلفن محدود است. در ادامه حساب کاربری این فروشگاه توییت دیگری منتشر کرده و آن را توضیحات تکمیلی بیانیه اول دانسته است:

پس از این اتفاقات، یکی از کاربران ایرانی در توییتی خطاب به امیر ناظمی (معاون وزیر ارتباطات) ضمن شکایت از حوادث اخیر خواستار توضیح وزارت ارتباطات درباره این اتفاق شد و ناظمی نیز در پاسخ گفت که وظیفه تامین امنیت کسب وکارهای مجازی بر عهده نیروی انتظامی است و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این زمینه مسئولیتی ندارد.

امیدواریم با توجه به تعهد سیب اپ به مسئولیت پذیری و جدیت نهادهای مسئول در حراست از حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی، بار دیگر شاهد وقوع چنین اتفاقاتی برای کاربران ایرانی نباشیم.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 971

به "سیب اپ با انتشار بیانیه ای نشت اطلاعات کاربرانش را تایید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیب اپ با انتشار بیانیه ای نشت اطلاعات کاربرانش را تایید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید