طرز تهیه شکلات صبحانه خانگی ساده و خوشمزه

به گزارش تعطیلات رو، فرض کنید روز بدی را پشت سر گذاشته اید. حتی در بدترین حالت هم چیزهایی وجود دارند که بتوانند حالتان را خوب نمایند. یکی از این موارد شکلات است. شکلات در بدترین شرایط هم دوای درد است. جالب است بدانید طبق آمار به طور سالانه در سراسر دنیا حداقل 7.2 میلیون تن شکلات مصرف می گردد. اگر این را در نظر داشته باشید که شکلات در شیرینی و بیسکوییت، بستنی و بسیاری از مواد غذایی دیگر مورداستفاده قرار می گیرد جایی برای تعجب نمی ماند. از طرف دیگر اگر دقت کنید متوجه می شوید که تا به امروز دسرهای محبوب بسیاری مثل پنکیک شکلاتی، نون خامه ای کاکائویی و پای شکلات تلخ لحظات خوبی را برایمان رقم زده اند. اما یکی از مجذوب کننده ترین لحظاتی که شکلات می تواند بیشتر از همواره باب طبع و دل چسب باشد در زمان صبحانه است. حتی کسانی که نمی توانند وعده غذایی کاملی در صبحانه مصرف نمایند و در صبحانه اشتها ندارند با تماشا شکلات صبحانه دست وپایشان را گم می نمایند.

طرز تهیه شکلات صبحانه خانگی ساده و خوشمزه

جالب است بدانید که فرآیند تهیه آن کار چندان دشواری نیست و می توانید آن را به برترین شکل در منزل تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه شکلات صبحانه خانگی

  • پودر کاکائو یک لیوان
  • شکر یک لیوان
  • شیر کم چرب کاله خرید آنلاین یک لیتر
  • کره پاستوریزه کاله خرید آنلاین 50 گرم

طرز تهیه شکلات صبحانه خانگی

مرحله اول

در یک ظرف بزرگ پودر کاکائو و شکر را مخلوط کنید تا کاملا باهم یکدست شوند. اگر این ترکیب به خوبی یکدست نگردد در فرآیند پخت گلوله می شوند.

مرحله دوم

شیر را به این ترکیب اضافه کنید و کاملا با هم مخلوط کنید و سپس روی حرارت ملایم قرار دهید و به خوبی هم بزنید تا زمانی که به قبل از حالت جوشیدن برسد.

مرحله سوم

شعله را کم کنید، سپس ترکیب را به قدری مخلوط کنید تا شکلات کاملا غلیظ گردد. (این فرآیند 45 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد)

مرحله چهارم

سپس کره را اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا کره ذوب گردد. سپس شکلات را دوباره هم می زنیم تا مجددا ترکیب غلیظ خود را به دست آورد. حالا باید زیر شعله را خاموش کنید و اجازه دهید تا شکلات خنک گردد.

نکات طرز تهیه شکلات صبحانه

  • هر چه از پودر کاکائو بیشتری بهره ببرید شکلات شما دارک تر و تلخ تر می گردد. اگر می خواهید شکلات شیرین تر باشد باید پودر کاکائو را کمتر بهره ببرید.
  • شکلات در حین پخت به هیچ وجه نباید ته بگیرد و باید به سرعت هم بخورد. درصورتی که ته گرفت باید ظرف را تغییر دهید.
  • زمانی که شکلات آغاز به غلیظ شدن کرد بهتر است شعله بسیار کم باشد تا شکلات شکرک نزند.
  • شکلات صبحانه را بعد از آماده شدن تا یک ماه می توانید در یخچال نگهداری کنید. بهتر است قبل از استفاده هم کمی بیرون از یخچال بگذارید تا غلظت آن به حالت عادی برگردد.
  • شکلات صبحانه را حتما در ظرف دربسته نگهداری کنید.
  • شکلات صبحانه را می توانید همراه با انواع پنکیک مثل پنکیک صبحانه سوئدی بهره ببرید یا به عنوان فیلینگ انواع کیک لایه ای مثل کیک شکلاتی با اسمارتیز به کار ببرید.
منبع: کتاب کاله
انتشار: 16 شهریور 1401 بروزرسانی: 16 شهریور 1401 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2198

به "طرز تهیه شکلات صبحانه خانگی ساده و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شکلات صبحانه خانگی ساده و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید