عزت نفس می تواند توان افراد را برای مقابله با اعتیاد افزایش دهد

به گزارش تعطیلات رو، خبرنگاران/لرستان یک روانشناس گفت: عزت نفس می تواند توان افراد را برای مقابله با اعتیاد افزایش دهد.

عزت نفس می تواند توان افراد را برای مقابله با اعتیاد افزایش دهد

دکتر محمدعلی سپهوندی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: اعتیاد به مواد مخدر و سوء مصرف مواد به صورت یک معضل اجتماعی - روانی و بهداشتی درآمده که کشورهای مختلف را به شدت تهدید می کند.

وی ادامه داد: فرایند رو به گسترش اعتیاد بنیادهای جوامع را در ابعاد گوناگون اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی تحت تاثیر قرار داده است.

سپهوندی اضافه کرد: شرایط خاص جغرافیایی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور ما محیط مستعدی را برای روی آوردن جوانان به اعتیاد داراست که با توجه به تلاش های همه جانیه نهادهای مختلف در فرایند مبارزه با این معضل اجتماعی این مسائل هنوز پابرجاست.

این عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان یادآور شد: اعتیاد یک اصطلاح عامیانه و غیرعلمی به معنای وابستگی بیمارگونه به مصرف یک یا چند نوع ماده مخدر است که سبب بروز رفتارهای جست وجوی مواد شده و در صورت عدم مصرف مواد موردنظر، علائم محرومیت در رفتار معتاد بروز می کند.

وی گفت: از عواملی که می تواند توان افراد را برای مقابله با اعتیاد افزایش دهد، عزت نفس است. عزت نفس قضاوت شخصی از ارزشمندی خود است.

سپهوندی اضافه کرد: درمان شناختی-رفتاری یکی از انواع روان درمانگری است که از نظر تجربی بسیار معتبر است که کارایی آن در درمان اختلال های روان پزشکی مانند افسردگی، اختلال های شخصیت و... ثابت شده است.

وی اضافه کرد: درمان شناختی-رفتاری رویکردی کوتاه مدت و متمرکز برای کمک به افراد مبتلا به سوء مصرف مواد مخدر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1282

به "عزت نفس می تواند توان افراد را برای مقابله با اعتیاد افزایش دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عزت نفس می تواند توان افراد را برای مقابله با اعتیاد افزایش دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید