وزیر خارجه انگلیس: به حمله علیه تأسیسات نفتی عربستان پاسخ می دهیم

به گزارش تعطیلات رو، به گزارش خبرنگاران، دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس شامگاه دوشنبه در یک پیغام توئیتری نوشت: امروز، من با همتایان سعودی، آلمانی، فرانسوی و آمریکایی خود صحبت کردم تا به روشنی اعلام کنم که انگلیس حمله به تأسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی را محکوم می نماید. ما با شرکای بین المللی خود برای شکل دهی به گسترده ترین و مؤثرترین پاسخ [به این حمله] همکاری می کنیم.

وزیر خارجه انگلیس: به حمله علیه تأسیسات نفتی عربستان پاسخ می دهیم

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

وی اوایل روز دوشنبه نیز در یک پیغام توئیتری با این ادعا که حمله به تأسیسات نفتی عربستان نقض ناعادلانه حقوق بین الملل بوده و قابل نکوهش است، گفت: برای اینکه بگوئیم چه کسی مسئول این حملات است، نیازمند تمام حقایق هستیم و هنوز روشن نیست چه کسی این حملات را انجام داده است.

وزیر خارجه انگلیس روز گذشته بدون اشاره به ادامه تجاوزهای ظالمانه ائتلاف سعودی به مردم مظلوم یمن در پیغامی توئیتری به جانبداری از ریاض پرداخت و اینگونه نوشت: به تازگی با پمپئو (وزیر خارجه آمریکا) درباره حمله به عربستان صحبت کردم. انگلیس این رفتار را محکوم می نماید.

لازم به ذکر است که وزارت کشور عربستان روز یکشنبه با تائید این حمله خاطرنشان کرد که دو آتش سوزی در دو مرکز فراوری نفت شرکت آرامکو در استان بقیق و هجره خریص به وقوع پیوسته که این آتش سوزیها در نتیجه هدف قرار دریافت شرکت آرامکو از طریق پهپاد رخ داده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 397

به "وزیر خارجه انگلیس: به حمله علیه تأسیسات نفتی عربستان پاسخ می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه انگلیس: به حمله علیه تأسیسات نفتی عربستان پاسخ می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید