وقوع بزرگترین بحران انسانی اروپا در جزایر یونان

به گزارش تعطیلات رو، یک نشریه آلمانی در مطلبی با اشاره به شرایط فاجعه بار پناهندگان و ساکنان بومی جزایر یونان از وقوع بزرگترین بحران انسانی اروپا در این مناطق نوشت.

وقوع بزرگترین بحران انسانی اروپا در جزایر یونان

در سفر با تور هلند از کشور گلهای لاله دیدن کنید و آسیاب های بادی آمستردام هلند را نظاره گر باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نشریه فوکوس آلمان در گزارشی شرایط بد و غیر قابل وصف در جزایر یونان را بزرگترین بحران انسانی در اروپا دانسته و نوشت: بیش از 50 هزار پناهنده در حال حاضر تحت شرایط غیر قابل توصیفی در جزایر یونان به سر می برند. این در حالی است که ساکنان بومی این جزایر هم از این شرایط رنج می برند.

نویسنده در ادامه به اعتراضات گسترده ساکنان این جزایر که اخیرا علیه سیاست های مهاجرتی دولت برگزار گردید اشاره نموده و نوشت: این بزرگترین اعتراضات در تاریخچه پیدایش این جزایر بود. خیابان های این مناطق مملو از جمعیت در سنین مختلف بود که به سیاست های مهاجرتی دولت و شرایط بد محل سکونت خود اعتراض می کردند.

فوکوس در ادامه این مطلب نوشت: یش از 4 سال بعد از آغاز بحران پناهندگان، شرایط جزایر یونان که در معرض هجوم پناهندگان قرار گرفته است هنوز بهبود نیافته است.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب نوشت: اگر می خواهید تصویری از این فاجعه را بدست آورید می توانید به اردوگاه موریا مراجعه کنید که احتمالا بزرگترین بحران انسانی اروپا در آن در حال وقوع است. بیش از 20 هزار مهاجر در این اردوگاه زندگی می نمایند. جدیدترین بخش این اردوگاه جنگلی است که به سرعت در حال رشد و اسکان است. آسمان، سقف پناهجویان این بخش کمپ موریا است. باد شمالی سردی بین کلبه های خودساخته پناهندگان می وزد و در زمستان، زندگی سختی را برای پناهجویان به وجود آورده است. یک بستر روخانه خشک وجود دارد که این بخش اردوگاه را از بخش رسمی آن جدا می نماید و پر از زباله است.

انسان هایی که به این منطقه مهاجرت نموده اند هرگز فکر این را نمی کردند که چنین مکانی در انتظار آن ها باشد. فرهاد یک پناهنده افغان در این اردوگاه است که در افغانستان پلیس بود و از ترس طالبان با همسر و 5 کودک خود به اروپا مهاجرت نموده است. او در اینجا در یک کلبه تاریک و کوچک و بدون پنجره و برق زندگی می نماید.

در نزدیکی این اردوگاه روستای موریا قرار گرفته است که حدود هزار سکنه دارد. ساکنان این روستا به دلیل هجوم بالای پناهندگان خود را در معرض تهدید احساس می نمایند.

حدود 50 هزار پناهنده در جزایر اژه شمالی که شامل لسبوس، ساموس و کیوس هستند زندگی می نمایند. به گفته فرماندار یکی از بخش های این منطقه اکنون به ازای هر سه بومی یک پناهنده به لسبوس می آید. وی جزایر یونان را غرق پناهندگان ارزیابی نموده و از دولت یونان خواست که این مسئله را جدی بگیرد.

اردوگاه موریا سال هاست که به دلیل اوضاع فاجعه بار و شرایط پر ازدحامی که دارد مورد انتقادهای بین المللی قرار گرفته است. بعد از ورود پناهندگان جدید در ماه آگوست به این اردوگاه شرایط بهداشت در آن که قبلا هم خوب نبود بدتر شده است .

یونان بر اساس توافق دوبلین اتحادیه اروپا از جمله کشورهایی است که به شدت تحت تاثیر هجوم پناهندگان قرار گرفته است .

معاهده دوبلین پیش بینی می نماید که پناهندگان باید در کشوری درخواست پناهندگی نمایند که اولین بار به آن وارد شده اند .

کشورهای عضو اتحادیه اروپا هنوز نتوانسته اند درباره نحوه تقسیم پناهندگان در اتحادیه اروپا به توافقی دست یابند و همچنان کشور یونان در سایه این مناقشات در اتحادیه اروپا رنج می برد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 747

به "وقوع بزرگترین بحران انسانی اروپا در جزایر یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقوع بزرگترین بحران انسانی اروپا در جزایر یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید