کارشناس انگلیسی: تلفات انگلیس دو برابر آن چیزی است که اعلام می گردد

به گزارش تعطیلات رو، مدیر منطقه ای سابق بهداشت عمومی انگلیس می گوید آمار واقعی این کشور بسیار بیشتر از آنچه است که اعلام عمومی می گردد و دولت این کشور را به دروغگویی متهم کرد.

کارشناس انگلیسی: تلفات انگلیس دو برابر آن چیزی است که اعلام می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یکی از مدیران سابق بخش بهداشت عمومی انگلیس دولت این کشور را به نزدیک شدن به دروغگویی متهم کرد.

پروفسور جان اشتون، مدیر منطقه ای سابق بهداشت عمومی انگلیس می گوید تعداد افرادی که در این کشور بر اثر کرونا جان خود را از دست می دهند، ممکن است دو برابر تعدادی باشد که اعلام عمومی می گردد.

او دلیل این مسئله را به حساب نیاوردن تعداد افرادی دانست که خارج از بیمارستان ها، مثل مکانهای نگهداری از افراد خاص می میرند، عنوان نمود.

اشتون که زمانی رئیس دانشکده سلامت عمومی هم بوده به اسکای نیوز گفت: در حال حاضر بیشتر چیزهایی که اعلام می گردد خیلی نزدیک به دروغ است و باید به هر قیمتی شده مانع آن شویم.

وی اضافه کرد: شاید رقم واقعی یک و نیم برابر باشد...حتی ممکن است دو برابر باشد...می دانید اگر به من باشد می گویم وقتی آنها اعلام می نمایند 10 ما باید بگوییم 20...واقعیت من از واقعیت آنها بهتر نیست؟

این کارشناس و مقام سابق بخش بهداشت انگلیس در ادامه گفت: چیزی که در روزهای گذشته بسیار نگران نماینده بوده این است که به نظر نمی رسد دولت واقعا بداند چند دکتر و پرستار جان خود را از دست داده اند. فقط کافی است یکی از کارمندان را در وایت هال (یکی از خیابانهای لندن) ببینید و از او آمار بیمارستانها را بپرسید و بعد روی یک کاغذ جمع کنید تا متوجه شوید..کار سختی نیست.

او همچنین به اظهارات وزیر بهداشت این کشور، مت هنکاک اشاره نمود که گفته بود تجهیزات حفاظت شخصی که کادر درمانی استفاده می نماید، منبع ارزشمندی است و گفت سخنان او که تلویحا کادر درمان را به هدر دادن این لوازم متهم می کرد، چیزی فراتر از غیرقابل قبول است.

پیش از این جرمی فِرار، مدیر موسسه وِلکام تراست و عضو گروه مشاوران علمی دولت انگلیس در امور اضطراری، در یک برنامه در شبکه بی بی سی درباره افزایش شمار مبتلایان به کرونا در انگلیس گفت این کشور در حالت خوشبینانه به یکی از کشورهای اروپایی که کرونا آن را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده تبدیل خواهد شد و در بدترین حالت به کشوری که در اروپا شدیدترین ضربه را از شیوع این بیماری به لحاظ تعداد مبتلایان و قربانیان خواهد خورد.

بنابر آخرین آمارها، انگلیس با 84 هزار و 279 مبتلا و 10 هزار و 612 فوتی یکی از کشورهای اروپایی است که بیشترین درگیری را با کرونا دارد. نخست وزیر این کشور هم که به کرونا مبتلاست و چندین روز را در آی سی یو به سر برد، دیروز برای گذراندن دوران نقاهت به محل زندگی خود بازگشت.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1001

به "کارشناس انگلیسی: تلفات انگلیس دو برابر آن چیزی است که اعلام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناس انگلیسی: تلفات انگلیس دو برابر آن چیزی است که اعلام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید