تور لحظه آخری ترکیه: کاهش 65 درصدی عایدی ترکیه از گردشگران!

به گزارش تعطیلات رو، رئیس مرکز تحقیقات و پژوهش ایران و ترکیه می گوید عایدی این همسایه غربی از محل گردشگری کاهشی قابل توجه پیدا نموده است.

تور لحظه آخری ترکیه: کاهش 65 درصدی عایدی ترکیه از گردشگران!

بهترین تجربه سفر را با تور لحظه آخری ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

جلال ابراهیمی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: براوردهای اجرا شده از عایدی ترکیه در صنعت توریسم کاهشی 65 درصدی را نشان می دهد و به عدد 12 میلیارد دلار رسیده است. این موضوع برای کشوری که بخش مهمی از اقتصاد خود را بر مبنای جذب جهانگرد برنامه ریزی نموده، قطعا آماری خطرناک به شمار می رود.

وی با اشاره به تغییرات قیمتی هزینه های حضور جهانگردان در ترکیه، اظهار کرد: در سال 2019، هزینه های هر گردشگر در ترکیه به طور میانگین 666 دلار بود اما این عدد در سال 2020 به 762 دلار افزایش یافته و با این وجود عایدی ترکیه از این محل کاهش یافته است.

این کارشناس مسائل ترکیه ادامه داد: بسته تور، خدمات تور، هزینه اقامت و خدمات فرهنگی اصلی ترین محل هزینه کرد جهانگردان در ترکیه به شمار می رود. کاهش حدودا 70 درصد تعداد بازدیدکنندگان از ترکیه، بر تمامی این بخش ها اثرات منفی گذاشته است.

ابراهیمی با بیان اینکه قطعا بخشی از این آمار زیر سایه شیوع کرونا ثبت شده، بیان نمود: در سال 2020، حدود 15 میلیون و 800 هزار جهانگرد از ترکیه بازدید نموده اند. از این عدد 80 درصد به جهانگردان خارجی و مابقی به شهروندان ترکیه در خارج از این کشور اقامت دارند اختصاص یافته است.

به گفته وی، در کنار کاهش تعداد جهانگردان خارجی، تعداد شهروندان ترکیه که در سال 2020 از این کشور به خارج سفر نموده اند هم به شدت کاهش یافته که نشان از کاهش توان اقتصادی آنها در دوره کرونا دارد. ترکیه کوشش نموده در سال 2021 با کاهش نسبی محدودیت های کرونا بار دیگر تعداد جهانگردان خارجی را افزایش دهد و باید دید تا چه اندازه برنامه ریزی های اجرا شده برای محقق شدن این هدف، کارساز خواهد بود.

به گزارش خبرنگاران، از ابتدای سال 2020 میلادی و همزمان با شیوع جهانی ویروس کرونا، صنعت جهانگردی در تمام نقاط جهان بیشترین آسیب را از این محل دید و بسیاری از کشورهای گردشگر پذیر در حوزه اقتصاد با مسائل جدی روبرو شدند.

ترکیه در سال های گذشته اصلی ترین مقصد جهانگردی خارجی ایرانی ها بوده اما آمارهایی که از سال 2020 منتشر شد نشان از آن داشت که تعداد ایرانیان سفر نموده به ترکیه به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 آبان 1400 بروزرسانی: 14 آبان 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1913

به "تور لحظه آخری ترکیه: کاهش 65 درصدی عایدی ترکیه از گردشگران!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور لحظه آخری ترکیه: کاهش 65 درصدی عایدی ترکیه از گردشگران!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید