65درصد گلستان بیمه سلامت دارند، 2 ماه بدهی به مراکز درمانی

به گزارش تعطیلات رو، به گزارش خبرنگاران، سید محمد حسینی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با رسانه های استان، اظهار کرد: از یک میلیون و 300 هزار نفرجمعیت تحت پوشش بیمه سلامت استان، یک هزار و 500 نفر آنها مبتلا به بیماری خاص هستند.

65درصد گلستان بیمه سلامت دارند، 2 ماه بدهی به مراکز درمانی

وی افراد مبتلا به MS، تالاسمی، هموفیلی و دیالیز را در زمره بیماران خاص دانست و اضافه نمود: در مراکز دولتی خدمات به این افراد رایگان است.

این مسئول گلستانی از حضور متخصصین در بیمارستان دزیانی گرگان و طالقانی گنبد کاووس اطلاع داد و گفت: بیمه شدگان سلامت می توانند با مراجعه به این مراکز درمانی از خدمات سرپایی پزشکی به صورت رایگان بهره ببرند.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت در پنج صندوق مردم را تحت پوشش قرار داده، اضافه نمود: کارکنان دولت، روستائیان و بیمه سلامت همگانی سه صندوق بیمه هستند.

حسینی بیمه سایر اقشار را چهارمین صندوق بیمه سلامت دانست و افزود: این بخش مددجویان، ایثارگران، طلاب و دانشجویان را شامل می گردد.

وی بیمه ایرانیان را پنجمین صندوق بیمه سلامت معرفی کرد و گفت: آحاد جامعه اعم از شهری و روستایی شامل این بیمه می گردد با این تفاوت که فرد تحت پوشش مبلغی را به صورت ماهانه باید پرداخت کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان با بیان اینکه 22 هزار تومان برای هر نفر به عنوان حق بیمه ماهانه مشخص گردیده، اضافه نمود: مبلغ اصلی بیمه 44 هزار تومان بود که پرداخت 50 درصد آن را دولت تقبل نموده است.

خدمات پزشکی به مثابه شمشیر دولب

وی در بخشی دیگر از سخنانش خدمات پزشکی را به مثابه شمشیر دولب خواند و گفت: برای جلوگیری از آسیب به بیماران تحت پوشش، هر نوع خدمات در حوزه پاراکلینیکی مانند عکس برداری، سی تی اسکن و MRI از اول مهر سال جاری با تائید بیمه سلامت انجام می گردد.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان در شرح این طرح، گفت: انجام سی تی اسکن و MRI عوارضی به دنبال دارد بر همین اساس انجام آن با فاصله در کمتر از 6 ماه امکان پذیر نیست مگر در موارد اورژانسی یا به تائید کمیسیون پزشکی بیمه سلامت انجام خواهد شد.

وی انجام برخی آزمایشات را موجب آسیب به افراد دانست و اضافه نمود: برای تشخیص یک بیماری احتیاج به انجام آزمایش کلی نیست؛ اینها مواردی است که کمتر در کشور و استان ما رعایت می گردد.

این مسئول گلستانی با بیان اینکه بیمه سلامت بیشترین قرارداد را با حوزه ارائه خدمات اعم از سرپایی و بیمارستانی دارد، گفت: یک هزار 30موسسه در استان، طرف قرارداد بیمه هستند.

حسینی بدهی بیمه سلامت استان به مراکز طرف قرارداد را محدود به دو ماه اظهار داشت و اضافه نمود: 60 درصد هزینه ها به روز پرداخت گردیده است.

وی ضمن یادآوری از راه اندازی سیستم ارجاع الکترونیک به صورت پایلوت در استان، گفت: این طرح در روستاهای شهر 20هزار نفری استان اجرایی گردیده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان در پایان یادآور شد: در این طرح اگر فردی در روستا به پزشک خانواده مراجعه نموده و برای درمان بیماری احتیاج به پزشک متخصص داشته باشد، پزشک مربوطه از طریق سیستم الکترونیک نوبت از یک پزشک متخصص مستقر در مرکز درمانی شهری نزدیک روستا برای انجام معاینات پزشکی لازم، دریافت می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 81

به "65درصد گلستان بیمه سلامت دارند، 2 ماه بدهی به مراکز درمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "65درصد گلستان بیمه سلامت دارند، 2 ماه بدهی به مراکز درمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید