تور چین: آمریکا نام دوازده گروه چینی را در لیست سیاه قرار داد

به گزارش تعطیلات رو، به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه فایننشال تایمز، آمریکا در ادامه سیاست های ضد چینی خود نام دوازده گروه چینی مرتبط با محاسبات کوانتومی و سایر فناوری های پیشرفته را در لیست سیاه صادرات قرار داده است.

تور چین: آمریکا نام دوازده گروه چینی را در لیست سیاه قرار داد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

گفته شده این شرکت ها ممکن است خطر دسترسی ارتش چین به فناوری های حیاتی آمریکایی را فراهم نمایند.

این اقدام آمریکا از سوی وزارت بازرگانی این کشور علیه شرکت های چینی اجرا شده و با این اقدام فروش فناوری به شرکت های چینی حاضر در لیست سیاه غیرممکن می گردد.

وزارت بازرگانی آمریکا در این ارتباط گفته است که هشت گروه از گروه های چینی به طور خاص برای جلوگیری از دسترسی آن ها به فناوری حساس مرتبط با کوانتوم مورد هدف قرار گرفتند، چون این شرکت ها می توانند به ارتش چین یاری نمایند تا برنامه های ضد پنهان کاری و ضد زیردریایی خود را ارتقا دهد.

این اقدام نو آمریکا علیه چین در حالی انجام می گردد که چند روز پیش از این، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا گفته بود که تعامل ایالات متحده با چین در سطوح مختلف افزایش خواهد یافت تا اطمینان حاصل گردد که رقابت بین دو قدرت به سمت درگیری منحرف نخواهد شد. بر اساس این گزارش، سالیوان با شرکت در وبینار مؤسسه بروکینگز گفت: شما در سطوح مختلف شاهد افزایش مقدار تعامل خواهید بود تا اطمینان حاصل کنید که نرده های محافظ در اطراف این رقابت وجود خواهد داشت تا به سمت درگیری منحرف نگردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 بهمن 1400 بروزرسانی: 14 بهمن 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2012

به "تور چین: آمریکا نام دوازده گروه چینی را در لیست سیاه قرار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین: آمریکا نام دوازده گروه چینی را در لیست سیاه قرار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید