اعلام آمادگی ایران برای بازسازی مناطق آزاد شده قره باغ

به گزارش تعطیلات رو، وزیر امورخارجه در ملاقات با همتای جمهوری آذربایجان خود از اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای حضور فعال و گسترده در بازسازی مناطق آزاد شده واقع در مرزهای مشترک دو کشور اطلاع داد.

اعلام آمادگی ایران برای بازسازی مناطق آزاد شده قره باغ

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان روز دوشنبه در ادامه ملاقات با مقام های جمهوری آذربایجان، با جیحون بایرامف وزیر امور خارجه این کشور ملاقات و درباره موضوعات مهم مورد علاقه دو کشور در حوزه های مختلف دوجانبه و منطقه گفت وگو و گفتگو کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان با ابراز خرسندی از حضور در جمهوری آذربایجان در زمان پس از آزادی سرزمینهای اشغالی این کشور و ادای احترام به قربانیان جنگ خصوصا غیرنظامیان، با خانواده های آنان ابراز همدردی کرد و مرحله جدید را برهه مهمی برای یاری به برقراری صلح و ثبات در منطقه و برای منافع همه طرف ها ارزیابی کرد.

ظریف هدف از سفر به منطقه و شروع آن از باکو را کوشش و مساعدت برای برقراری صلح و آرامش عنوان نمود و از اینکه ملاقاتهای فشرده مقام های جمهوری آذربایجان و کشورمان در ماههای اخیر در سطح مناسبی گسترش یافته است ابراز خرسندی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای حضور فعال و گسترده در بازسازی مناطق آزاد شده که در مرزهای مشترک دو کشور نیز واقع شده است، به گفت وگوهای نتیجه بخش دو کشور در اجلاس اخیر کمیسیون همکاری های مالی دو کشور اشاره و دیدگاه اعلام شده از سوی رییس جمهور آذربایجان در ملاقات امروز را بیانگر عزم جدی دو کشور برای همکاری ها دانست.

ظریف با اعلام اینکه سقفی برای همکاری های فی مابین قائل نیستیم آمادگی همه جانبه بخش های مختلف مالی در ایران برای حضور فعال در پروژه های مالی جمهوری آذربایجان را اعلام و برقراری آرامش در منطقه را فرصت بزرگی برای همکاری های دو کشور در زمینه ترانزیت و فعال سازی کریدور های شرق- غرب و شمال- جنوب دانست.

جیحون بایرامف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این ملاقات مناسبات دو کشور را برپایه دوستی و مشترکات تاریخی و فرهنگی دانست و از مواضع جمهوری اسلامی ایران در سطوح عالی و مردمی در قبال تمامیت ارضی و حق حاکمیت این کشور قدردانی کرد.

وی با اشاره به تبادل هیات های بلند پایه بین دوکشور، توسعه مناسبات مالی را به عنوان یکی از اولویت های مهم در روابط دو کشور ارزیابی کرد و برگزاری نشست اخیر کمیسیون مشترک همکاری های مالی را بیانگر این مهم دانست.

همکاری های دو کشور در حوزه خزر، موضوعات فرهنگی، همکاری ها در حوزه آب، حمل و نقل و حوزه های بین المللی و همکاری های 3 جانبه با ترکیه، از دیگر موضوعات مورد گفت وگو و گفتگو وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در این ملاقات بود.

منبع: فرارو
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1482

به "اعلام آمادگی ایران برای بازسازی مناطق آزاد شده قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی ایران برای بازسازی مناطق آزاد شده قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید