ترکیه: با روسیه درباره باز کردن آسمان ادلب به روی پهپادها رایزنی می کنیم

به گزارش تعطیلات رو، وزیر دفاع ترکیه گفته در حال اجرا مذاکراتی با روسیه درباره باز کردن آسمان ادلب سوریه به روی پهپادهای مسلح و غیرمسلح است.

ترکیه: با روسیه درباره باز کردن آسمان ادلب به روی پهپادها رایزنی می کنیم

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ترکیه امروز پنجشنبه گفته در حال رایزنی با روسیه برای باز کردن حریم هوایی سوریه برای پرواز پهپادها است.

حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه روز پنجشنبه گفته آنکارا و مسکو در حال رایزنی بر سر باز شدن حریم هوایی تحت کنترل روسیه در منطقه ادلب سوریه به روی پهپادهای مسلح و غیرمسلح است.

آکار که در ساختمان مجلس ترکیه در جمع خبرنگاران صحبت می کرد اضافه نموده که مشکل بر سر این موضوع کماکان پا برجا است.

وزیر دفاع ترکیه علی رغم این گفته به مذاکرات بین مقام های ترکیه و روسیه در آنکارا بر سر ادلب امیدوار است.

طبق گزارش شبکه تلویزیونی NTV این مقام ترکیه ای همچنین تصریح نموده ساعاتی دیگر با مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا درباره ادلب سوریه تلفنی گفت وگو خواهد نمود.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دیروز (چهارشنبه) گفته بود کشورش به دنبال راهی برای استفاده از حریم هوایی ادلب سوریه است.

وی با انتقاد از ممانعت روسیه از حضور جنگنده های ترکیه در حریم هوایی سوریه، شرح داد: بزرگترین بحرانی که اکنون در ادلب ضمن آن روبرو هستیم، ناتوانی ما در استفاده از حریم هوایی [این منطقه] است که به زودی بر آن نیز غلبه خواهیم کرد.

اردوغان تا کنون در برابر درخواست ها برای خروج از سوریه مقاومت نموده است. او چند روز پیش گفته بود: ما از ادلب عقب نشینی نمی کنیم تا زمانی که رژیم تهاجم به این استان را متوقف نکند. این تنها شرط برای توقف درگیری هاست. (جزئیات بیشتر)

علی رغم ادعای اردوغان، عملیت ارتش سوریه علیه تروریست ها در استان های ادلب و حلب از چهارم بهمن ماه گذشته شروع شده و کماکان ادامه دارد. ارتش سوریه شامگاه گذشته 11 منطقه را در این محور آزاد کرد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 881

به "ترکیه: با روسیه درباره باز کردن آسمان ادلب به روی پهپادها رایزنی می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: با روسیه درباره باز کردن آسمان ادلب به روی پهپادها رایزنی می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید