روسیه: در صورت استقرار موشک های آمریکا در اروپا و آسیا اقدام مشابه می کنیم

به گزارش تعطیلات رو، وزیر دفاع روسیه تاکید نمود مادامی که آمریکا سامانه های موشکی خود را در اروپا و آسیا مستقر نکند، روسیه نیز اقدام متقابل انجام نخواهد داد.

روسیه: در صورت استقرار موشک های آمریکا در اروپا و آسیا اقدام مشابه می کنیم

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر دفاع روسیه روز یکشنبه گفت مادامی که آمریکا خویشتنداری خود را در اروپا و آسیا نشان دهد، روسیه نیز موشک های جدیدی مستقر نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز آمریکا اوایل ماه جاری میلادی پس از متهم کردن مسکو به نقض پیمان منع موشک های اتمی میانبرد و استقرار یک موشک ممنوع شده، از این پیمان خارج شد.

پیمان منع موشک های هسته ای میان برد، آمریکا و روسیه را از تملک، فراوری یا پرتاب آزمایشی موشک های زمین پایه میان برد (1000 - 5000 کیلومتر) و کوتاه بردتر (100-500 کیلومتر) منع می نماید. این پیمان در دهه هشتاد میلادی و در دوران ریاست جمهوری رونالد ریگان و میخائیل گورباچف روسای جمهوری وقت آمریکا و شوروی سابق منعقد شد.

به نوشته رویترز، در حالی که روسیه نیز پس از نقض تعهد آمریکا از این توافق خارج شد، اما سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه گفته که مسکو هیچ برنامه ای برای استقرار موشک های جدید ندارد.

وزیر دفاع روسیه که با شبکه تلویزیونی راشا- 24 گفت و گو می کرد، در این زمینه گفت: ما هنوز به این موضوع پایبند هستیم و هیچ اقدامی انجام نخواهیم داد، مگر در مواردی که چنین سامانه هایی در اروپا و از سوی واشنگتن مستقر شوند.

این در حالی است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هشدار داده است که اگر آمریکا از معاهده کنترل تسلیحاتی خارج گردد، توسعه موشک های هسته ای برد کوتاه و میان برد را شروع می نماید.

رئیس جمهور روسیه به تازگی با هشدار به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت که بهتر است برای اجتناب از بروز ناآرامی ها، گفت وگوهای جدید تسلیحاتی دوجانبه صورت گیرد. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 480

به "روسیه: در صورت استقرار موشک های آمریکا در اروپا و آسیا اقدام مشابه می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: در صورت استقرار موشک های آمریکا در اروپا و آسیا اقدام مشابه می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید