تشدید بن بست سیاسی در ایتالیا

به گزارش تعطیلات رو، خبرنگاران : با مخالفت ائتلاف چپ میانه ایتالیا برای تشکیل دولت جدید این کشور با ائتلاف راست میانه، بن بست سیاسی در ایتالیا تشدید شده است.

تشدید بن بست سیاسی در ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ ائتلاف چپ میانه ایتالیا مخالفت خود را با تشکیل دولت جدید به همراهی حزب راست میانه اعلام نموده است.

برپه گریللو رهبر جنبش پنج ستاره ایتالیا نیز روز چهارشنبه تاکید نمود، این جنبش از حزب دموکرات برای تشکیل دولت جدید ایتالیا حمایت نخواهد کرد.

وی در این رابطه گفت، جنبش پنج ستاره قصد ندارد برای تشکیل دولت از حزب دموکرات یا هر حزب دیگری حمایت کند. حزب دموکرات ایتالیا به رهبری پیر لوییجی برسانی توانسته است در انتخابات اخیر ایتالیا اکثریت آرا را در مجلس سفلی به دست آورد ولی آرای کافی را برای در اختیار دریافت اکثریت مجلس به دست نیاورده است.

برسانی روز 26 فوریه پیشنهاد داد تا حزب دموکرات به همراه جنبش پنج ستاره که یک چهارم آرای مجلس را به دست آورده است برای تشکیل دولت جدید همکاری نمایند و برای کاهش هزینه های بودجه دولت و یاری به رهایی ایتالیا از رکود اقتصادی، کوشش نمایند.

ولی گریللو در پاسخ به این پیشنهاد گفته است، حزب دموکرات می تواند به طور موقت با ائتلاف راست میانه به رهبری سیلویو برلوسکونی، متحد گردد تا انتخابات جدیدی در ایتالیا برگزار گردد.

اتحادیه اروپا به شدت نگران تحولات ایتالیا است، عدم اجرای اصلاحات اقتصادی و اقتصادی در این کشور می تواند موجب تشدید بحران اقتصادی و بدهی منطقه یورو گردد. ایتالیا بدترین و طولانی ترین رکود اقتصادی خود را در 20 سال اخیر تجربه می نماید. نرخ یکاری ایتالیا در دسامبر 2012 میلادی به بیش از 11.20 درصد رسیده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 8 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 303

به "تشدید بن بست سیاسی در ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید بن بست سیاسی در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید