توزیع بیش از 1700 عدد محلول ضدعفونی کننده نیم لیتری در داروخانه های سلماس

به گزارش تعطیلات رو، خبرنگاران/آذربایجان غربی مدیر شبکه بهداشت و درمان سلماس از راه اندازی کمپین در خانه بمانیم برای پیشگیری از شیوع کروناویروس در این شهرستان اطلاع داد.

توزیع بیش از 1700 عدد محلول ضدعفونی کننده نیم لیتری در داروخانه های سلماس

جهت دریافت خدمات اجرای زهکشی باغچه پشت بام با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

دکتر حمیدرضا جباری امشب 16 اسفند ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان سلماس با اشاره به آمار شیوع و ابتلای این بیماری در سطح شهرستان گفت: بیماری کرونا هم خطرناک است و هم بی خطر، مردم اگر موارد لازم را رعایت نمایند از خطر عبور خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه 2 نفر از 4 بیمار مشکوک سلماس قطعا به کرونا مبتلا شده اند، اظهار کرد: امروز نشانه های حاد شدن این ویروس در سطح شهرستان را با توجه به مراجعات به بیمارستان مشاهده کردیم؛ چراکه مردم متاسفانه موارد ایمنی را جدی نمی گیرند و همچنان در اجتماعات شهری حضور می یابند.

جباری اضافه نمود: با کوشش های خانه مشارکت در سلامت شهرستان سلماس در حال راه اندازی کمپین در خانه می مانیم هستند تا با تولیدات رسانه ای و فرهنگسازی و همراهی اهالی و اصحاب رسانه مردم را به ماندن در خانه تا زمان گذر از این بیماری تشویق نمایند و برای موفقیت در این امر نیازمند همکاری و تعامل بیش از پیش رسانه ها هستیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سلماس اعلام کرد: از مردم عزیز شهرستان تقاضا داریم توصیه ماندن در خانه را جدی بگیرند و بدانند که با عمل به توصیه ها و دستورالعمل های بهداشتی قطعا میتوانیم کروناویروس را شکست دهیم.

به گزارش خبرنگاران، وی گفت: انشاالله با کاهش تردد مردم در معابر شاهد قطع زنجیره این ویروس خواهیم بود و مردم فقط و فقط باید ضمن ماندن در خانه نکات بهداشتی را رعایت نمایند.

جباری بیان نمود: توزیع اقلام ضدعفونی نماینده در سطح داروخانه های شهرستان شروع شده و امروز 144 کارتن 12تایی محلول ضدعفونی نماینده دست نیم لیتری در بین 14 داروخانه شهرستان شامل دو داروخانه شبانه روزی و 12 داروخانه معمولی توزیع شده است که ازشنبه 17اسفند ماه با نرخ قیمت مصوب در بین مردم پخش می گردد؛ همچنین 12تا18 لیتر الکل طبی برای هر داروخانه در نوبت اول در اختیارشان قرار گرفته که توزیع خواهد شد و از هفته پیش رو مسئله ای درخصوص اقلام ضدعفونی در شهرستان نخواهیم داشت و دستکش نیز توزیع خواهد شد.

وی تاکید نمود: در مورد اطلاع رسانی بعضی از افراد نسبت به جمع آوری یاری های مردمی به بهانه ساخت محلول صد عفونی جا دارد مردم نهایت دقت را بعمل آورند؛ چراکه تا کنون هیچ مجوزی برای ساخت محلول ضدعفونی صادر نشده است و سهمیه الکل جهت ساخت محلول ضد عفونی صرفا در اختیار داروسازهای داروخانه های سطح شهر قرار گرفته است.

مدیرشبکه بهداشت و درمان سلماس اظهار کرد: در مورد نظارت های بهداشتی بر ورودی های شهر بخصوص اتوبوس های ورودی از استان های آلوده محض ورود به شهر مورد آنالیز قرار می گیرند و اکیپ های نظارتی در ورودی های شهر مستقر هستند.

جباری اضافه نمود: با توجه به شایعاتی که اخیرا منتشر شده است مبنی بر اسکان دادن افراد مشکوک به کرونا از استان های آلوده در خانه معلم یا اماکن دیگر این شایعات قویا تکذیب می گردد و همچنین این نوع از شایعات در بعضی روستاها نظیر قره قشلاق نیز پخش شده بود که این شایعات نیز تکذیب می شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 843

به "توزیع بیش از 1700 عدد محلول ضدعفونی کننده نیم لیتری در داروخانه های سلماس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع بیش از 1700 عدد محلول ضدعفونی کننده نیم لیتری در داروخانه های سلماس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید