خبرنگاران صنعا: منتظر اقدام عملی آمریکا در توقف دخالت خارجی در یمن هستیم

به گزارش تعطیلات رو، تهران-خبرنگاران- عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره لزوم توقف دخالت خارجی در یمن را مثبت ارزیابی کرد و گفت که صنعاء منتظر اقدام عملی آمریکا در این خصوص است.

خبرنگاران صنعا: منتظر اقدام عملی آمریکا در توقف دخالت خارجی در یمن هستیم

به گزارش امروز (دوشنبه) خبرنگاران، محمد علی الحوثی عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن در صفحه توییتر خود به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا درباره افزایش کوشش های دیپلماتیک آمریکا برای انتها دادن به جنگ یمن واکنش نشان داد و گفت که ما منتظر اقدام عملی بلینکن هستیم.

محمد علی الحوثی اضافه کرد: اظهارات بلینکن درباره توقف دخالت خارجی در یمن مثبت است، ولی ما منتظر اقدام عملی واشنگتن در خصوص خروج نیروهای آمریکایی و مشاوران آنها از جنگ یمن هستیم.

عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن تاکید نمود که ما منتظر ابلاغ دستور لغو محاصره یمن به نیروی دریایی آمریکا هستیم.

دیشب ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده گفت که آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور طی ملاقاتی که اخیرا با مارتین گریفیث نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن داشته، گفته که واشنگتن می خواهد همراه سازمان ملل متحد و دیگران به کوشش های دیپلماتیک برای انتها دادن به جنگ یمن شدت ببخشد.

ند پرایس در شرح این ملاقات گفت: بلینکن تاکید نموده که ایالات متحده از یمن متحد، با ثبات و آزاد از نفوذ خارجی حمایت می نماید و این جنگ راهکار نظامی ندارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1603

به "خبرنگاران صنعا: منتظر اقدام عملی آمریکا در توقف دخالت خارجی در یمن هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران صنعا: منتظر اقدام عملی آمریکا در توقف دخالت خارجی در یمن هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید