دستشویی هوشمند بیماری ها را شناسایی می نماید

به گزارش تعطیلات رو، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، یکی از روش های دقیق تشخیص ابتلای انسان ها به بیماری های مختلف آنالیز ادرار و مدفوع آنهاست. این کار در حال حاضر با صرف وقت و هزینه فراوان در محیط های آزمایشگاهی صورت می گیرد، اما با پیشرفت فناوری می توان از سرویس های بهداشتی هوشمند بدین منظور یاری گرفت.

دستشویی هوشمند بیماری ها را شناسایی می نماید

دستشویی هوشمند دانشگاه استنفورد با اسکن کردن اتوماتیک ادرار و مدفوع تشخیص می دهد که افراد به چه بیماری یا بیماری هایی مبتلا هستند. از این روش می توان برای یافتن نشانه های ابتلای افراد به بیماری کرونا نیز استفاده کرد.

برای این کار یک ابزار کوچک بر روی کف سنگ دستشویی نصب می گردد که مجهز به دوربین و اسکنری خاص برای کنترل ادرار و مدفوع است. در مرحله بعد از الگوریتم هایی ویژه برای پردازش داده های دریافت شده و ویژگی های فیزیکی آنها استفاده می گردد و در نهایت با تعیین شدن سرعت جریان، مدت زمان دفع، حجم ادرار و مدفوع و غیره نمونه های سالم و ناسالم از یکدیگر جدا می شوند.

همچنین این دستشویی ها مجهز به نوارهای ادرار برای آنالیز ویژگی های مولکولی آنها هستند. از جمله این ویژگی ها می توان به تعداد سلول های خون و میزان پروتئین های خاص در ادرار هر فرد اشاره نمود که نشان دهنده ابتلاء یا عدم ابتلای افراد به بیماری های خطرناکی مانند نارسایی کلیه، عفونت یا سرطان مثانه است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 986

به "دستشویی هوشمند بیماری ها را شناسایی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستشویی هوشمند بیماری ها را شناسایی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید