هوش مصنوعی به کمک فعالان عرصه سلامت دیجیتال آمد

به گزارش تعطیلات رو، یکی از فناوری های کاربردی در حوزه سلامت دیجیتال هوش مصنوعی است، فناوری که کمک دهنده کادر بهداشت و درمان برای تشخیص زود و دقیق بیماری ها و شکایات بیماران است.

هوش مصنوعی به کمک فعالان عرصه سلامت دیجیتال آمد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ تشخیص سریع، درمان بهتر و کاهش هزینه های جاری مربوط به صنعت مراقبت های بهداشتی را مزایای استفاده از هوش مصنوعی در حوزه سلامت می دانند. گره گشای مواقعی که بیماران با دردی ناشناخته به پزشک مراجعه می نمایند و تشخیص نوع درد و درمان کمی سخت است. در این شرایط، فناوری هوش مصنوعی به یاری می آید تا به شکلی موثر و با دقتی بالا بیماری ها را تشخیص دهد و برترین راه های درمانی ممکن را ارائه کند.

کارشناسان معتقدند که استفاده از این فناوری در حوزه پزشکی به ساده سازی فرآیند های فراوری دارو نیز یاری می نماید تا درمان های مناسبی برای بیماری های نو و قدیمی با سرعت بیشتری ارائه شوند. این سیستم حتی می تواند شناسایی بیماری های ناشناخته قبلی را نیز تسهیل کند.

حال این فناوری در روز هایی که همه صنایع حتی دارو و درمان به سمت دیجیتالی شده حرکت نموده، صندلی ویژه تری یافته است و نقشی موثر در تشخیص و درمان بیماری ها به صورت آنلاین دارد. به طور مثال در حال حاضر در ایران 10 محصول در حوزه سلامت دیجیتال فراوری شده که با فناوری هوش مصنوعی پیشرفته است.

محصولات کدامند؟

سامانه ارزیابی و نظارت پرستاری (سان نرس)، نرم افزار مدیریت داروخانه، دیابتوس- کلینیک آنلاین دیابت، سامانه مدیریت ورزش ایران، قاشق یار هوشمند فن آسا، اوسیناپ، سالم سا، نرم افزار مدیریت مراکز پزشکی سپهرنگار، سامانه رجیستری قلب و نرم افزار ثبت بیماری رجیتوری محصولات فراوریی در این حوزه هستند که به وسیله شرکت های دانش بنیان فراوری شده است.

شرکت ها را بشناسیم

شرکت هایی، چون شرکت مهندسی سان طب، شرکت سلاک طب، کلینیک آنلاین دیابت و سلامت دیابتوس، سامانه مربیان و ورزشکاران ایران، شرکت فن آسا، اوسیناپ، موسسه توسعه دانش پژوهش و فن آوری فرزان، شرکت رایان پرتونگار و پیشگام رایان در این حوزه فعالیت می نمایند.

توسعه دهندگان این فناوری در عرصه پزشکی معتقدند که هوش مصنوعی به افراد یاری می نماید تا همواره و به شکلی مداوم مراقب سلامتی خود باشند و مراجعه به پزشک را به حداقل برسانند. بعلاوه این فناوری به پزشکان نیز یاری می نماید تا الگوی بهتری برای درمان بیماران بیابند و با استفاده از آن، روش های مطمئنی به درمان بیماری ها ورود نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 آذر 1400 بروزرسانی: 5 آذر 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1936

به "هوش مصنوعی به کمک فعالان عرصه سلامت دیجیتال آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی به کمک فعالان عرصه سلامت دیجیتال آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید